tisdag 12 april 2011

OOppss =/

Virus tycks vara en epidemi på nätet just nu hehe Slutade med 8790 infekterade filer i karantän i natt på min data. Bror kom dock på en kopp nattakaffe hehe o satt o snacka i två timmar medans datan jobbade på! Klockan blev nästa tre innan jag kom i säng men somnade gott.
Vaknade efter trekvart iskall =/ Men har väl drömt något tan att komma ihåg!
Ont o stel som vanligt men ska ner till sjukgymnasten halvfyra idag så dår mjuknar man väl upp lite =) Är lite typiskt att jag ofta har halvt dåliga dagar när jag ska dit hehe...


Har som vanligt bara pludan att tänka på nu på morgonen och hon förgyller verkligen mina dagar denna tös =) <3<3 Ja alla mina barn gör ju det så klart men är bara hon hemma av dem!
Gatusopmaskinen körde förbi i morse och det blev full fart på henne upp i fönstret, helt fascinerad av den stora maskin som rullade fram. Efter han kört klart så vinkade hon allt vad hon kunne o rätt var det var så började han köra fram o tillbaka utanför oss och efter tre vändor så satte han igång ljusena så det blinkade orange i hela storarummet och han körde ytterligare fram o tillbaka tre gånger till innan han vinkade o körde vidare =) Pludan överlycklig hihihi vet inte hur hon bär sig åt men lyckas få folk att göra de mest udda saker bara för henne hihihi <3<3<3 Ja hon e helt enkelt en cool tös!
Men farlig... får hon chans och vill så går hon vart hon vill utan att bry sig om vi är med eller ej! Har lite för lite rädsla för mammas smak hehe


Just nu ska jag strax hälla upp en kopp kaffe till och sen kanske fundera på att få lite frukost i magen. Har blitt KASS på o äta på dagarna vilket gör att jag är vrålhungrig hela kvällarna vilket i sin tur blir helt galet! Får ju magaont när ja lägger mig o har stoppat i mig både det ena o det andra hahaha 


TIPS!!!!


Kanelsnittar och vaniljglass "mumsmums"


Recept
250 gram smör/margarin
2 dl socker
1 msk kanel 
5 dl mjöl


175 grader i 15-20 minuter skär dem i snittar efter nån minut och låt svalna en stund! 


Själv saknade ja det lite sega man får i kolasnittar så ska prova ha i lite sirap nästa gång! Men dessa var kanongoda att grovt krossa över glassen!
Idag med loves hjälp ska ja göra med kakao! Skulle tro att man kan slänga i vad man vill egentligen!
(jo ja vet att vi skulle vara nyttiga men det glömmer vi nån dag till :P) ;)


Ha en underbar dag alla


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar