söndag 27 februari 2011

Bilolycka

Var inte vår tanke att spendera lördagen så här jue :/ 


Så här fixar man "sommarbilen" ;) (enl. J)
Frontalkrockade igår i åstorp och fy faaan säger jag bara. Det är krafter man inte kunde anat. Känner ÄN bilbältet sitta fast det inte gör det! Mötande bil svängde vänster mitt framför oss, J hade ca fem meter på sig att hinna med bromsa o svänga vilket på rullgrus blev 50 km/h rakt in i mötandes sidofront. J slog i huvudet men klarade sig ganska så bra och kom ur bilen snabbt och ringde omgående. (tydligen, jag mins inte exakt). I smällen hängde jag som en trasdocka i bältet kändes det som och fick så jävla ont i rygg o nacke att jag sj va hundra på att något gått i sönder. Detta ledde i sin tur att jag fick inte ens vicka på tårna och blev fixerad i bilen medans de klippte av taket så de sedan kunde lyfta ut mig. RUGGIGT kan jag säga att sitta där medans alla pratar och arbetar runt om en. MEN fy fanken va DUKTIGA de var! Allt gick supersnabbt och smidigt och de pratade hela tiden med mig och förklarade varje moment, mycke för att jag skulle vara kvar vid medvetandet då allt bara snurrade till o från! För mig var det en evighet men allt gick nog mycket fort. Väl på sjukhuset var där en FLOCK av vita rockar som flaxa runt en, obehagligt även det för alla pratade en massa om allt va de skulle göra m.m. och jag kunde ju bara ligga stilla o titta i taket då hela jag var fastspänd med nackkrage och fixeringskuddar (eller va de nu kallas). 


Fick komma in på samma rum som J för de hade nog hans ambulanssköterska ordnat eller nått. I alla fall var det skönt och se och höra att han var ok! För var ju ingen som kunde ge mig svar riktigt på hur det hade gått med de andra! Eftersom den andra bilen höll på o svänga så blev det värst för oss eftersom vi kom snabbare!


Summan av det hela blev för min del sträckta muskler från svanken och upp i nacken och bakhuvudet och sen sprickbildningar i bröstkorgen efter bilbältet som jag är så TACKSAM för att vi båda hade på oss! För J:s del en rejäl bula i pannan, öm axel och skuldra! 
Väntar på att J ska komma från företaget där bilen har hamnat för han hade ju saker i bilen som inte bör komma bort! Spännande o se och höra hur mycket där e kvar av bilen. Får även hoppas nu att försäkringen täcker bilbarnstolarna för de får ju inte användas igen och en ny Garco i samma modell som Fannies går på ett par tusen! =S
Behöver även en ny jacka för de klippte upp mina kläder för att komma åt o sticka o allt de nu gjorde! Men mår hellre bra än en hel jacka :)


Så på detta vis får man en Cabbe :P ;) 


En eloge till brandmännen, sjukvårdarna och polisen för att de verkligen arbetade snabbt effektivt och tog stor hänsyn och visade omtanke för oss!
OCH tyvärr har jag glömt personens namn som var akutvårdsutbildad som "var på rätt plats" och kom rusande och hjälpte mig till akutpersonalen hann komma! Men han var otroligt duktig och önskar jag kunde skicka ett TACK till honom! 


Men nu snurrar det bra i skallen och revbenen försöker ta livet av mig eller nått (vill inte veta hur det känns när de verkligen är av, fiii fan detta räcker väl)


Så bamsekramar på er alla och tack för all omtanke <3<3<3<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar