söndag 6 mars 2011

borde och ska!

Helgen snart över REDAN! Dessa dagar går in i ett enda dimmoln som jag inte riktigt hittar ur! Bara ont ont ont ont ont hela jävla tiden. Jag är den typen av människa som inte riktigt fixar att be om hjälp, pallar inte med riktigt att vara beroende av andra människor utan min stolthet är att jag kan fixa det mesta själv och stå på egna ben (det är min styrka). Men just nu kan jag inte ens ta ut mjölken ur kylen om den står på översta hyllan, är det ett nytt packet så får jag använda båda armarna för att inte tappa den! Jag vinglar som ett fyllo mellan varven och det är tröttsamt!
Möjligt att jag klagar men försöker verkligen hålla modet uppe, har haft rejäla attacker denna helgen som gör att allt annat i mitt liv inte riktigt fungerar för mig! Att tänka klart är en utmaning!


BORDE!


Jag borde le men gråter
Jag borde vara glad men sörjer
Jag borde vara lycklig men är deppig
Jag borde skratta men surar
Jag borde se det ljusa i livet men ser mörker


SKA!!


Jag ska ta till mig allt det ljuvliga och INTE stöta bort det
Jag ska ta till mig hjälpen jag får av de jag älskar istället för att gömma mig
Jag ska ta modet till mig och verkligen berätta för doktorn om ALLT i morgon
Jag ska ta små pyttesteg så jag kommer framåt och inte flera steg tillbaka för jag tagit i för mycket
Jag ska ta och njuta av de små stunderna
Jag ska SLUTA dra förhastade slutsattser om saker och LÄRA mig fråga innan jag gör bort mig :/
JAG SKA FIXA DETTA MED!!!


Lite åsikter om olika saker!


Jag tycker att jag egentligen borde kunna skriva vad jag än vill i denna blogg. Det är ju som min dagbok fast andra kan läsa den! Är det inte upp till mig hur mycket jag vill dela med mig?


Facebook......... ja vad ska man säga..... folk tror nästan man är död om man inte loggat in en helg hahahaha och vissa sitter med "klåda" en hel dag om de inte får kolla!! Andra känner att livet är över och en del känner att de missar nått. Andra tycker att om de har skrivit på fejjen så är det ju själklart att alla får veta! Vart FAAAN tog det riktiga livet vägen??? Först nu i kväll loggade jag in för första gången sen i fredags och det var mest för länken till min blogg som jag glömt att spara och kommer inte ihåg den just nu! JAG saknar stunderna när mina vänner stod utanför min dörr och ville ha en kopp kaffe (även om det ibland bara va en timme).


Ajjaa nu har jag tagit nattens dos redan för blev lite tokigt med tiderna idag! SÅ sussa gott alla....
Själv ska jag pyssla om mig med lite manikyr o annat.. kan ju bli kul när man e lite yr hehe


Kramar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar