onsdag 16 mars 2011

nä nä!!

Har lite trubbel att komma på passande rubriker hehe Oftast tänker jag skriva om nått men blir sällan som jag tänkt mig! Ajja blir lite som en suprise hehe


Liten påpekan om mina inlägg här! Det är inte alltid som där ligger en anledning eller händelse bakom det jag skriver utan är rena funderingar på livet i allmänt! Så ta inte allt ordagrant är ni snälla :) Är som så att jag tycker det är ganska kul att bara skriva och när det kommer till olika åsikter så finns där alltid något man kan "disskutera". Ni får jättegärna lämna kommentarer när det kommer till dessa lite udda inlägg hehe!


Dagen har varit nästan kanon, har mer ont i nacken än innan och haft sen igår :/ Så sjukgymnasten beslutade efter ha klämt lite på muskler o senor och fästen i nacke o axlar att det var INGA som helst övningar idag, inte hemma heller :( Nacken såg/var sämre än innan och funderingar på ett tidigare läkarbesök finns! Ska ta full dos av citodon och ipren i två dagar nu så lindringen blir bättre!
Känns som ett bakslag och helkasst eftersom jag tycker mig vila mycket som de vill och gör mina övningar som jag fått (förutom idag då).  Så vilat hela eftermiddan kvällen förutom en biltur mot min nya fobi för bilar, börjar gå ganska så bra tycker jag nog! Börjar bli hög tid att åka med någon annan nu! Så ska fråga bästa Anne och min bror när de kan tänkas ha tid att ha nojjiga mig i deras bilar hehehe :)
Men lite framsteg finns där =D : kan klä mig för det mesta själv nu (bara bh;n o tajta saker som jag får ha hjälp med fortfarande ibland), sminka mig och med lite hjälp av bella så kan jag fixa håret någorlunda. Obetydligt för många men för mig är detta enormt stort. Att inte kunna sköta om sig själv ens är påfrestande och tar på nerverna och självkänslan enormt! Nästa mål jag har är att fixa duschen oxå. Kan dock inte hålla armarna så högt än så det får ju ta sin tid! Känns som nacken är viktigare eftersom den blir sämre! Jag förstår fullt ut människor som slutar leva när de skadas så allvarligt att de aldrig blir bra, jag blir ju helt återställd om jag tar det lugnt bara!


Annars har det varit en SKÖN dag med underbart väder :))) Myst med Fannie hela förmiddagen då hon börjar komma på att jag inte är så öm längre och att hon kan krypa upp i mitt knä själv och då kan vi busa o kela :) <3<3<3 Byggde även med duplo lite och bytade "blöjor" på dockorna hihihi Så riktigt gott för själen!
Bella gjorde en KANONGOD middag med alex hjälp, stekt potatis och köttbullar! Hon lyckades krydda perfekt "mums"
Sen har det bara varit mys för hela slanten, så gott för mitt humör :) 


Var rädda om varandra!


Kramizar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar