tisdag 1 mars 2011

Hmm..

Ja då var det avklarat för denna veckan, både doktor och sjukgymnast och det var ju bra! 
Ska prata mer om olyckan och hur jag känner för det men är inte så lätt för känns som jag tjatar om det och om hur ont jag har!
Så för att komma runt detta lite så kommer min blogg framöver innehålla mycket om detta för då kan ju ni läsare välja att hoppa över om det blir trist (för kul e de ju inte).


Dagens resultat blev i alla fall tre övningar som jag ska göra ett flertal gånger om dagen till att börja med, får gärna ligga ner så jag kan slappna av mer! Tre övningar kan tyckas lite men just nu känns det som att bestiga ett berg när jag gör dem! Men envis som jag e så SKA jag komma igenom detta! Klart har jag mina svackor där modet faller en stund och de runt mig får ta mitt surande, men gör allt för att det inte ska drabba dem för mycket!
Fick även smärtstillande så det är high life en stund men som med all annan lindring håller den än så länge inte mer än två-tre timmar och sen får man stå ut de andra timmarna innan det är dax för nästa dos! Sen ska jag gå promenad i lugn takt ca 15-20 minuter vilket nog kan va ganska skönt! Dessa promenader ska även motverka efterchocken som jag har och eventuella andra men som kan komma efter en olycka! 
Men svårast för mig är biten att prata om det... hur ska jag börja??? Frågar någon så kan jag ju ge svar men sen finns där ju inte mer o säga, vi frontalkrocka med en annan mötande bil och ja.. de fick såga av taket för att lyfta ut mig på grund av att de inte visste graden av mina skador. OCH jo ja klarade mig BRA (sägs det, har lite svårt att acceptera allt). Och JA jag har ont som fan. Har fått förklarat för mig varför jag fick den värsta smällen av alla men är ändån svårt att greppa riktigt.. Varför går de andra som om inget hänt, hur kan de sova lugnt medans jag har full panik och vaknar av att jag "kvävs av bubbelplast". Varför har jag en "mosad" bröstkorg och inte någon av de andra??? 


Men lite lustiga grejer oxå!


J blev överlycklig i väntrummet då där var en soffa som va så hög att han kunde dingla med benen hehehe Eftersom J är ganska lång så klart var detta en sensation ;) För mig var det en "halvmeter" ner och fick en snabb kommentar om det oxå :/ (mobbing) ;)


har även fått små lustiga demonstrationer på hur man tar upp saker från golvet när man tappar dem HA   HA   HA enbart för att retas. 


MEN är just dessa små saker som håller mitt goda humör framme lite mer för jag tål det hihi




Men ids ja int mer idag!


Hugs and kisses  sleep well my friends





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar