tisdag 29 mars 2011

välgrundad oro

Ja det kan man väl påstå att min oro var denna helg! Välgrundad...
Kisen blev snabbt svårt sjuk, så svårt att det inte gick att flytta honom =( stressen hade tagit kål på han dir. På veterinärs inrådan tog vi hand om honom på bästa sätt och han fick somnat in i lugn och ro i natt. Lugnt gick det också med närhet av oss till han själv sa ifrån att vi skulle låta honom vara för då var det dax! Buffa kom sedan och berättade för oss när det var över genom att halvt yla och prata med oss med sorg i ögonen! Idag har Buffagumman inte varit sig sj helt!
Hårdast var det för Nikkie som mist sitt första husdjur:( Hennes sorg sitter fortfarande i mig och det var hemskt att se henne så ledsen! Men även hon förstod att det var det bästa för honom!



R.I.P
Pojken
29/3-2011
Äntligen fick du komma till den ro du förtjänar efter kämpat så väl!
Du är saknad och älskad <3




Mer som hänt var ju misshandlen av Lovet och hans vän.. Lovet är nu iväg på sitt första jobbepass denna veckan och jag hoppas han lyssnar på sin kropp om när det är dax för vila! För vännen har det ljusnat en del idag och han var på benen, megaskönt att höra för oron har varit stor för honom och är många som bryr sig om både honom och hans familj! <3


Morfar fick som jag nämt tidigare komma hem vilket också var skönt att höra men man oroar sig! Min erfarenhet som jag fått de sista åren gör det SÅ SVÅRT för mig att ens kunna hälsa på nu! 


LYCKLIG
Vet inte om jag får/bör skriva om det än hihihihi men ÄR verkligen megalycklig mitt i all kaos hihihi <3<3<3<3 får räcka så så länge!


Nutid!
Jag: Tvivlar på att nacken blir helt bra någonsin mellan varven. Har dock varit en hyfsad dag med tanke på at jag knapt tagit några tabletter =) E så skönt för magen att slippa pillerna för de tar dö på min stackars mage! Kom på mig sj att fortfarande vara rädd för bilar så ska jobba på det i morgon redan!
Barnen: De stora har lyckats bättra sina betyg båda två vilket är enormt skönt och en stor lättnad att slippa tjata så mycket utan nu peppar jag dem att kämpa hela vägen ut och att göra sitt absolut bästa så blir där kanske ett par vg med :P Ja man kan ju alltid drömma om det hihihi Så länge de gör sitt bästa utifrån va de kan prestera så är jag nöjd!




Kvällens tankar går till min bästaste barndomsvänn som ska in på op i morgon och jag håller både tummar och tår för att det ska gå som planerat och att allt går bra! <3




Ja det var en LITEN bit av allt! Hänt en DEL annat men som jag väljer att inte skriva om här! Kan väl säga som så här att denna människa som tror sig va något och håller på med vad det nu än är kan lägga ner! Det tjänar inget till och kommer sluta mest illa för denna själv!


Ajja nu ska ja ta "luft", dricka upp sista koppen kaffe för i kväll sen får ja se om jag ids något eller det blir spela en stund :P


Tusen kramar till er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar