tisdag 8 mars 2011

jahapp

kommer knappt ihåg vad ja skrev igår men var ju inte många rader! Blir lite mer nu hehe


Kan ju berätta lite mer om vad dr sa och det var att jag ska ta det VÄLLDIGT lugnt och lyder jag detta nu så har jag all chans att bli helt återställd och DET vill jag ju! Fick veta att "fläcken på min lever var inget att ens fundera på. Antagligen mest troligt ett blåmärke efter bilbältet eller så en leverfläck men inget att bry sig om! Kom fram fler "skadade" muskler så som hela framsidan av halsen och fick även veta att mina problem med att svälja KAN sitta i ett par veckor men mest troligt ger med sig de närmsta dagarna o det är guda skönt för skitjobbigt o äta. En tugga sen vänta o sen en tugga till och äter jag snabbare så krampar hela magmunnen och matstrupen. Så nu är det konsentration på min hållning och att jag ska få mindre ont. Fick lite mer övningar för o stärka mage och bäckenben eftersom det är ganska så slappt efter -20 kg ... sen ska ja fortsätta med de små övningarna för huvud/nacke och armar. Har tydligen inte en enda muskel som inte är påverkad vilket gör att det kommer ta sin tid :/ 
Saknar mitt jobb sjukt mycket så ska lyda varje detalj nu så jag kan jobba som vanligt sen igen och inte riskerar att få en massa problem som hindrar mig i framtiden. Doktorn morrade lite på mig och förklarade att om jag nu skulle ha för brått så riskerar jag få leva så här resten av mitt liv men att jag hade mycket goda chanser att bli bra utan men framåt! Så JAA jag lyder!!


I övrigt är jag ganska labil, gråter och skrattar om vart annat känns det som! (ska få hjälp med det oxå). Bara i natt hade jag fem ångestattacker på några timmar som tur är så vet jag ju varför så lugnar mig själv nästan direkt och somnar om för sen få nästa attack! Måste lära mig att acceptera att olyckan har HÄNT och att det är helt okej att jag mår dåligt av den! Är ju inget normalt att de klipper taket på bilen för och få ut en!  Är fortfarande lite sur för att de på akuten inte gav någon som helst info om vad som kunde bli jobbigt så som ångest, mardrömmar eller när man ska äta! Inte ett ord utan "va bra att kotorna va hela! HEJDÅ ha det bra!  jaja tack tack!! Hade jag fått lite info så hade jag kunnat hantera detta redan från början ju! Men men nu har jag en bra doktor och en UNDERBAR sjukgymnast så detta blir bra i alla fall!


Så vad händer i mitt liv annars??? 
Jäkla bra fråga... hehe  Engagerar mig på tok för mycket i andra människors liv tankemässigt. Kan sitta o grubbla på deras sorger tills jag nästan gråter eller blir arg! Värst e väl att det kan vara människor jag inte ens känner så väl som jag nu har en välldig medkänsla för! Visst det är väl inget fel i att bry sig om andra och är heller inget jag kan ändra på direkt men just nu borde jag nog engagera mig i mig själv lite oxå hehe Men ger hellre än tar! Fast egentligen vem hjälper jag genom att sitta o grubbla?? 
Händer en del annat med både BRA saker och en del MYCKET tråkiga saker (som jag trodde va över men ska tydligen jaga mig livet ut ). Är dock inget jag vill skriva här.
De bra bitarna får bara mina absolut närmsta veta hihihi


Pratade nu med länsförsäkringar och får ersättning för ALLT WIEEEHOOO vad skönt.... till och med den gamla koftan får jag ut för! Mest glad för löneersättningen dock är jag, kommer dock dröjja lite eftersom vi inte vet hur länge till jag ska gå hemma! Men GOTT att det är bekräftat nu =D=D=D=D=D=D=D


Nä nu skriker nacken på mig att jag suttit för länge med datan så bamsekramar på er alla!
Liten extra kram till en som jag tror behöver det:) Känner inte personen så mycket men är väl skit samma, alla uppskattar väl lite omtanke! hihihi 


peace out <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar