tisdag 22 mars 2011

Jo men..

det blir säkert bra detta! 


Har varit på första terapisamtalet i dag för att bearbeta bilolyckan som satt sig med järngrepp i mig! Hon var en väldigt mjuk och behaglig människa att prata med så det kommer nog att gå bra! Var lite svår att förstå i början innan örat ställt in sig på hennes brytning då hon inte var svensk! Men fungerade bra och fick förtroende för henne vilket är bra :) Ska dit igen om 14 dagar och fått "hemläxa" att rita skriva och prata om det som hänt (själva olyckan och hur den gick till). På så sätt ska jag lättare kunna acceptera att jag har skadats både fysiskt och psykiskt! Fick även tips om avslappning för just wiplaschskadade (stavning?) som ska gå att finna på nätet! Viktigast sa även hon att jag MÅSTE acceptera att detta får ta sin tid och att jag inte får stressa eller göra för mycket utan allt ska vara i lagom dos gentemot smärtan! TÅLAMOD åter igen (har ja ju gott om.... INTE)!


Övrigt idag så blir det kanske en promenad eller två! Ska även pela mig in i duschen men får bli när någon är hemma/vaken som kan hjälpa mig, dumt o utmana ödet (se där, jag lär mig). Ska försöka få inspiration till att klottra den första lappen i "hemläxan" och även se om jag kan slutföra nått av mina projekt sjalar hehe. Har bara ytterkanten kvar på en vit som nog blir tjusig! Lever ju med sjal runt nacken för att hålla den varm så virkat lite olika så jag kan roa mig med lite färg i tillvaron :P Ska även prova sticka lite på ett par benvärmare som jag började med innan jul, får se lite vad nacken säger om det, virka går ju bra eftersom jag inte tittar ner så mycket men sticka är jag inte fullt lika duktig på men är bara att prova! Var ju också en del av "hemläxan" att prova mig fram på olika saker som kan skingra mina tankar! 


Fannie pockar på uppmärksamhet nu hihihi så får vara bra för denna gången!


Ha en underbar dag i solen


Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar